fbpx

Nuotrauka: Pexels, One shot

Į keptuvę įmestas sviesto gabaliukas ima tirpti. Pradžioje jis lydosi labai lėtai, vos matosi kaip žemėja. Kraštai tirpsta, skystėja, pasileidžia juostomis po visą keptuvę tarsi ant asfalto pavasarį tirpstantis ledas. Vietomis susidaro burbuliukai, jie iškyla ir sprogsta. Girdisi lengvas traškėjimas. Galiausiai kietas sviestas visiškai išsilydo, užpildydamas keptuvės paviršių.

Prisipažink, ar kada esi taip atidžiai analizavęs tirpstantį sviestą? O juk tai pats geriausias dėmesingumo ugdymas! Maisto gamyba ir valgymas yra toks įprastas procesas, kad visa tai atliekame mechaniškai, nė kiek negalvodami apie tai, ką darome. Priešingai, mintys dažniausiai būna paklydusios visai kitur: sprendžiame praeities problemas arba planuojame ateitį. Tačiau tai gali būti atsakymas visiems tiems, kurie sako, kad neturi laiko meditacijai ir emociniam poilsiui. Tereikia sutelkti visą dėmesį į maistą ir stebėti kiekvieną su juo susijusią detalę, neleidžiant mintims nukrypti į šoną. Po tokios terapijos aplankys ne tik sotumo, bet ir ramybės jausmas. Štai keli patarimai, kaip galima praktikuoti dėmesingumą (mindfulness) gaminant maistą ir valgant.

Vaivorykštė lėkštėje

Valgyti vienspalvį maistą ne taip įdomu kaip spalvingą. Tegul patiekale būna geltonų, žalių, baltų, raudonų atspalvių. Skirtingos spalvos ne tik paįvairina gaunamų maistinių medžiagų asortimentą, tačiau patiekalams suteikia daugiau įspūdžių. Tokiu atveju į valgymo procesą gali įsitraukti ne tik burna, bet ir akys. Neatsiejama dėmesingumo dalis yra mėgautis grožiu paprastuose, kasdieniuose dalykuose. Taigi, dėmesio sutelkimas į maisto spalvą yra vienas iš būdų sustiprinti pojūčius valgant.

Spalvingas maistas

Nuotrauka: Pexels, Daria Shevtsova

Mėgaukis maišymu

Maišymo procesas išties hipnotizuoja. Tai gali būti keptuvėje maišomas padažas, ruošiama blynų tešla ar prieskoniais gardinama sriuba. Monotoniškas veiksmas pagauna žvilgsnį ir įtraukia. Šią akimirką galima išnaudoti ir pasimokyti buvimo „čia ir dabar“. Vietoje nekantraus maišymo, stebėk, kas tuo metu vyksta su patiekalu, kaip jis keičiasi, kaip susijungia atskiri ingredientai į vieną visumą, kokie kyla garsai, kaip kinta konsistencija, gal net spalvos. Tuo pat metu įkvėpk prieskonių aromato, pajusk šilumą virš viryklės ar stebėk kylančius burbuliukus vandenyje.

 

Pajusk savo kūną

Tavo dėmesio nusipelno ne tik maistas, bet ir kūnas. Padėjęs ant stalo garuojantį patiekalą, nepulk iš karto valgyti, o skirk laiko savo pojūčiams. Pagalvok, koks jausmas sėdėti ant kėdės, kokios kūno dalys ją liečia. Žiūrėdamas į maistą, pagalvok, kokius pojūčius jis sukelia viduje. Ar atrodo gardžiai? Galbūt pilvas gurgia? Ar burnoje išsiskiria seilės? O gal krūtinėje kyla šiluma?

 

Papuošk stalą

Tegul kiekviena valgymo proceso detalė būna svarbi: nuo ingredientų pjaustymo iki stalo dekoravimo. Nepamiršk, kad valgymo aplinka taip pat gali suteikti daug papildomų pojūčių. Stalą dekoruok staltiese, gėlėmis ar spalvingomis servetėlėmis, kurios įneš daugiau vaizdinės šilumos, o paleidus mėgstamą muziką, sustiprės ir klausos pojūčiai.

 

Tegul tai tampa ritualu

Maisto gamyba gali tapti kasdiene mindfulness praktika. Užuot vertinus šį procesą kaip vargą, galima iš jo pasisemti daugiau naudos savo emocinės sveikatos stiprinimui. Meditacija turi daug veidų. O pati geriausia ta, kurią galima paprastai integruoti į savo kasdienį gyvenimą.

Juk dėmesingumas moko mus nugrimzti į dabarties akimirką, kad ir ką tuo metu darytume. Buvimas „čia ir dabar“ vyksta ne kažkokiomis ypatingomis aplinkybėmis. Jis nuolat yra šalia ir kyla iš kasdienybės paprastumo ir jos įvertinimo.

Dalinkis ir sek naujienas

Taip pat skaityk:

Toksiškas pozityvumas. Kas tai?

Toksiškas pozityvumas. Kas tai?

Nuotrauka: Harpo Productions, Vickie IntiliPozityvumas yra vertinamas kaip viena geidžiamiausių būdo savybių. Toks žmogus laikomas optimistišku,...

Sveikiname sėkmingai užsisakius naujienas.

Įvyko klaida. Pabandyk dar kartą.

Naujienų galėsi atsisakyti bet kada kiekvieno laiško apačioje paspaudęs atsisakymo mygtuką.